15.1.10

SPILLTEST: "Fingerdukkedans"



Dette lille spillet har vandret rundt blant ungene en liten stund, etter at jeg kjøpte en versjon i julegave til en nevø. Hjemme hos oss har vi spilt med fingerdukker fra IKEA, men her er noen som kan lastes ned og skrives ut, hvis du vil.



I tillegg trenger du en mynt, gjerne en lekemynt bare den har to forskjellige sider. Spillet handler om to eller flere dukker som feirer bryllup (eller bursdag, en skatt, juletrefest...avhengig av hvilke dukker det er). Deltakerene setter en dukke på lillefingeren, og bytter på å kaste mynten. KRON betyr at dukkene kysser og blir stående, MYNT betyr at den som kastet lar dukken sin danse videre til neste finger. Førstemann til tommelen vinner.

Jeg har en mistanke om at det kan finnes mer avanserte regler til et lignende spill, men dette er den biten jeg kan. Et morsomt spill for de aller minste, og enkelt nok å spille og ta med til at det fenger opp i småskolealder - en liten stund.

KARAKTER: 6 (Supert at det er lite og enkelt, og at det kan spilles med enkle hjelpemidler. Men det er for enkelt til at det er gøy lenge).

6 kommentarer:

NIB sa...

Hei!
Guri! SÅ kjekt å se deg her inne da:)

Nå må jeg tråle hele bloggen din, tror jeg - moro:):)

Vi har nettopp sunget nattasang her, nå skal jeg sette meg å lage lysekrone, fant en side, og klarer denne damen det, kan jeg i alle fall lage en blek kopi, hhihihihi!

sees en av dagene på en liten spankuleringstur? vi er ferdige med oppkastrunden nå håper jeg:IO)

http://www.mariechristophe.com/collection/classique.html#

NIB sa...

hihi - feil hatt - glemte å logge meg inn og ut. solveig

Jorun sa...

Hei, Solveig!

Sitter og gjenoppliver en gammel flytte-blogg, og koblet plutselig hvem du er med hvem du er - hvis du skjønner hva jeg mener.

Hadde faktisk en link til Flittiglisene i lekehus-bloggen :-)

NIB sa...

hihi. så koselig!!

jeg sitter her med hundre linker i en baderomskonkurranse på nib. aaaaa. ufattelig vanskelig å velge. noen favoritter?

Jorun sa...

Jeg stemte på Kvirrevitt; forelsker meg jo alltid i friske farger, selv om badet er et av de rommene der jeg er glad i hvitt også.

Men det som gjorde mest inntrykk på meg i hele blog-utfordringen deres var de flotte gulvene! Jeg har også lyst til å legge puslespill... eller fliser, som det heter i voksenverdenen.

Annelive sa...

Kjempemorsomt lite spill med de fingerdukkene. Vi måtte gi de et lite forsøk! Kommer nok innom siden din flere ganger.

Annelive