24.1.08

Tidsbryter

Kvitteringen min er alltid dobbelt så lang som handlelisten var, når jeg kommer ut fra IKEA. Denne gangen var ekstradingsene mine miljøsparedingser, paradoksalt nok. Blant annet fikk jeg med meg en topakning med tidsbrytere, som jeg ikke helt visste hva jeg skulle gjøre med.

Vi er allerede i utgangspunktet flinke til å slå av lys og elektronikk når vi ikke bruker dem, så den vage planen jeg hadde når jeg kjøpte bryteren var at de kunne være kjekke innbruddssikringer når vi er på ferie.

Men har jeg først kjøpt noe, er jeg ivrig etter å prøve det. Så den ene bryteren ble stilt inn og satt på soveromslampen. Ikke for å spare energi, annet enn akkurat den brødskivebiten som går med til å trykke på lysbryteren to ganger i døgnet, men fordi det viste seg at det føles myyyye bedre å våkne av at lyset slår seg på enn av vekkerklokkealarmen.

Da får det heller våge seg at tikronersbryteren tikker som en klokke hele døgnet og sikkert bruker litt strøm den også.

Ingen kommentarer: