13.11.07

Hvor er jeg nå?

Der vi bor, er alle husene like. Alle naboene mine har den samme trappen i gangen, kjøkkenet på samme sted og kjøleskapet på samme vegg. De aller fleste har sofaen langs den samme veggen i stuen, og veldig mange har en TV rett ved trappenedgangen.

Egentlig er det litt gøy å besøke hverandre og se løsninger og ideer som så lett lar seg overføre til vårt eget hjem. Men siden alt annet er så likt, blir det ofte til at jeg tenker på ganske enkle knep som personlige for dem som bor der.

I går morges, fortsatt med frokostdiskusjonen i hodet, gikk jeg inn på badet og så rett i en vegg av hvit frotté som ikke pleier å være på badet mitt (der dusjforhenget har blomstermønster). Merkelig nok godtar hjernen min at jeg har gått fra mitt eget kjøkken og rett inn på noen andres bad, så jeg vasker hendene og tørker av brillene og blir stående og lure litt på hva jeg skulle... Jeg legger merke til - og kommenterer til dem som sitter på kjøkkenet - at shampoen er den samme jeg nettopp har kjøpt, er den god?

Veggen av frotté var forresten et badehåndkle som noen hadde hengt til tørk over stangen til dusjforhenget...

Ingen kommentarer: