5.10.07

pedagogisk kreativitet

Nå sitter jeg tafatt på et pc-rom på skolen etter å ha løpt rundt i gangene for å finne rommet vi skulle være på. Rommet fant jeg ikke rett og slett fordi det var FEIL dag! Typisk...

Ute er det høst og som Jorun har fortalt så er trærnes fargeprakt i ferd med å forsvinne. Vi satt ute og diskuterte dette fenomet i går, samtidig snakket vi om undervisning og å ta vare på barns undring i skolesituasjonen. I stedet for å forklare fotosyntesen og trærs syklus, kan vi gå en tur i skogen og undre oss over teppet av løv som ligger på bakken. Barn spør hele tiden: Hvorfor? Det ville vi utnytte.

Etter løpeturen min idag kom jeg til at vi skulle ha strikket en skog, bokstavelig talt, med løv som faller om du rister i trærne. Jeg tror nok skogen måtte blitt i bonsai-size.

Ingen kommentarer: