4.10.07

Hadde du en sånn?

Jeg er begynt å jobbe med en ny josi-lue, inspirert av en av de mest populære luetypene fra min barndom: Den med navnet ditt i store blokkbokstaver midt foran. Hadde du en sånn? Hvit med lyseblå bokstaver?

Jeg hadde ikke, og for et par dager siden slo det meg for første gang at jeg i løpet av en kveld kunne lage meg en. Men jeg er nok vokst fra dem. Jeg har rett og slett ikke lyst på den lenger.

Så jeg prøvde å spørre toåringen om hun ville ha en. Men "neitakk, mamma." Hun hadde allerede navnelapp i alle luene sine, og så ikke helt poenget med å ha navnet utenpå. Men kanskje jeg kunne strikke en krone med tretall på til burdagen hennes? Jeg fikk en ekkel følelse av at hun bare prøvde å trøste meg. Det er lenge til treårsdagen, og hun elsker barnehagens pappkroner med klistremerker.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hihihi! Jonah har lyst på lue med navnet sitt på ;)

niffen e søøøøøøøøøøøt som trøster mammaen sin da!

Jorun sa...

:)