6.7.07

Ferie med sol og kreativ hjelp av mor!

Da er jeg nesten klar for avreise i morgen. En uke med minstemann på ferie til mormor og morfar. Leker, klær, sandaler og støvler er pakket og nå må det bare inn i bilen. Det kan se ut som om jeg skal bort en måned, men jeg har bare tatt med det aller mest nødvendige, kors på halsen! Dessuten har jeg fått godkjennende nikk av Jorun når jeg har ramset opp disse nødvendige tingene. For det er jo ikke bare leker, klær og støvler man trenger.... her i vest på man ta høyde for skiftende vær og da blir det store mengder klær!

Poenget er vel heller at jeg i tillegg MÅ ha med et par prototyper som trenger finpuss, en pose med materiale og verktøy for å teste ut noen idéer, litt mer utstyr og materiale i tilfelle jeg blir inspirert til noe nytt og... neida, der stoppet jeg, vi har jo endel materiale og verktøy på hytta også!!

Nå blir det ferie ved sjøen og late dager med deilig mat og hyggelig selskap. Kveldene går til oppvask og etter det er det bare å hale alle gode tips, idéer, ekspertise og veiledning ut av mormora som har løpt etter barnebarnet hele dagen. Det er vel det ferie handler om?

Så da sier jeg god uke til alle og lar høre fra meg nærmere neste helg, her skal der jobbes og ferieres side om side, uten nettilgang eller oppvaskmaskin!


Ps. Jorun, syns du jeg skal ta med symaskina? Kanskje den på hytta streiker??! Jeg må visst gå over all bagasjen en gang til.....

Ingen kommentarer: