17.7.07

Bakedag

Dette er et ekko-ekko fra forrige uke, men idag har vi bakt igjen. Det ble kanelboller og en bollekake med vaniljekrem i svingene. Det er første gang jeg har laget denne bollekaken og jeg fulgte oppskriften fryktelig nøye. Likevel ble ikke resultatet perfekt....

Hva er det som gjør at hver gang jeg følger en oppskrift så er det noe som ikke stemmer helt? Nå er kaken nærmest rå i midten, under en stekt overflate... har noen råd som fikser sånne problem?

Det samme hendte medg forleden da jeg fulgte en oppskrift for å strikke blomster, jeg la opp nøyaktig antall masker og gjorde nøyaktig det som stod i oppskriften. Blomsten ble fin til slutt, men jeg satt underveis med 4 masker som jeg ikke helt visste hvor jeg skulle gjøre av.

Jeg må prøve igjen, eller kanskje lage min egen, som virker!

Ingen kommentarer: