31.8.09

Det bor en baker...




For en stund siden satt jeg på syrommet og smuglyttet mens ungene lekte, og når de fikk bruk for et kokkekostyme var jeg kjapp å slippe et hvitt babylaken ned til dem. En av guttene svøpte det straks rundt seg, og fortalte at nå måtte de se for seg at han hadde hvit t-skjorte "og en kake på hodet."

Etter leggetid var det ganske fort gjort å sy lakenet om til et kokke-forkle: Det var litt for langt og litt for bredt, og trengte et belte og en lomme. I iveren etter å prøve ut nye sy-ferdigheter plasserte jeg et monogram nede i et hjørne også.

Kake-hatten var vanskeligere, og jeg bestemte meg for å gå til en butikk for å se nærmere på hvordan de egentlig er sydd - og fikk en behagelig overraskelse når jeg fant flere sorter helt ned i barnestørrelse til mellom 20 og 50 kroner (lesere i Bergen kan sende en epost for å få vite hvor jeg var, men det er sikkert mange steder som har dem).

Jeg kjøpte tre hatter, og tenker å lage et par sett til gavekurven også. Og så får hvert barn avgjøre om dette er kostymer eller til kjøkkenbruk.

PS: Vi så om igjen Shrek 2 i går. Kan pepperkaker være helter, kan bakere også!

Ingen kommentarer: