5.9.07

Ny sesong

Det er på tide å innrømme at sommeren er over. Selv om jeg fortsatt har sommersalg på jobb, bruker jeg strikkelue på veien dit og toåringen bruker strømpis under piratbuksene.

Om en times tid skal jeg ut og handle ullundertøy til en ny sesong (det er 25% salg på et av favorittmerkene mine denne uken!), og fargene jeg velger på undertøyet kommer til å bestemme fargene på det nyeste josidesignet: Jeg er begynt å tegne på en festjakke til jul. En skikkelig luksusjakke kantet med fløyelsbånd og med swarovskikrystaller til knapper.

Ideen til knappene kom tidligere i sommer, da en kunde ba om hjelp til å lage mansjettknapper av perler. Jeg har fortsatt ikke klart å lage dem med hekleteknikken hun beskrev, men holder på å teste styrken i en enklere variant i vridd metall.

At kameraet gav dem en mystisk tåkelegging regner jeg med at var en avansert form for sensur, for å unngå at jeg blir for ivrig og viser frem en halvferdig og muligens halvgod løsning. (Siden vi først snakker om jul: Jeg ønsker meg fotokurs!)

Ingen kommentarer: