14.7.07

Innedag

Som antydet har det vært innedag idag.... Det har høljet ned i bøtter og spann og vi bestemte oss for at vi faktisk ikke behøvde å gå ut i det hele tatt!

Å fylle en dag med inneaktiviteter og minimalt med frisk luft ble en utfordring, men vi løste det da. Det ble mange puslespill, mange runder med sangboken og så leste vi alle de andre bøkene også. Vi løp "400"meter kappløp fra kjøkkenet til terrassedøra, og visst vant toåringen hver gang!

Innimellom måtte vi ut på terrassen og trekke frisk luft og se på regnet. Regndråper er fascinerende så lenge man enten er godt kledd eller under tak. Toåringen har dessuten mer taket på mammas smak enn mamma selv, han finner frem det ene etter det andre som han deklarerer er mamma sitt, og fint var det alt sammen, men ikke mitt....

Så måtte vi lage rosinboller! For det hadde Jorun og hennes toåring gjort... Det er viktig med rettferdighet i toåringens verden. De ble kjempegode, bollene, noen med rosiner og noen i snurr med kanel og sukker.

Jeg har fått med meg noen kjoler som jeg brukte som toåring, og de skal få en renessanse i løpet av noen uker. En englekjole og en skikkelig brukskjole!

Renessanse er noe Josi er opptatt av, omskaping eller bruk av gamle modeller, mønster og plagg i nye sammenhenger og fasonger.

Mer sier jeg ikke denne gangen, nå skal jeg ta med "posen med det rare i" og finne sofaen. I morgen er det hjemtur!

Ingen kommentarer: