12.7.07

Barnehage



I vår virkelighetsverden handler Josi og Dragen like mye om hverdager som om eventyr, og siden det er barnehageferie skriver jeg for tredje dag på rad om toåringen. I går var vi på besøk i en sommerstengt barnehage, og mens toåringen lekte satte jeg meg på en benk med skisseblokken.

Jeg har strikket en ny heldress til henne, og ved å studere hvor regnbuksa får flekker ser jeg hvor dressen trenger forsterkninger mot kulde og slitasje. Etter et par runder i sklia har hun en flekk i rumpa som ser ut som et hjerte. På hvert ben strekker det seg en oval flekk fra over kneet og ned til midten av leggen etter en tur i sandkassen. På det ene benet har regnbuksen hatt en brett, så den mørke ovalen har fått en lys strek tvers gjennom. Når hun strør grus over seg ser den ut som en marihøne.

Ingen kommentarer: