26.6.07

Hvem er vi?

Først vil jeg få presentere dere for Josi, det lille barnet jeg har tegnet til høyre. Josi er omtrent to år, og lever i en eventyrverden ikke så langt fra det vi kaller virkeligheten. Den er heller ikke så veldig langt fra den verdenen Platon kalte idéverdenen, tror jeg, for det er her vi har hentet ideene til DEN STORE HEMMELIGHETEN.

Å arbeide med idéer i vår verden, er dessverre vanskeligere enn det er i Josis eventyrverden. Dragen, som er hennes beste venn, er en svak skygge av seg selv i denne verdenen og vanskelig å få øye på. Jeg kan ikke vise ham frem enda, jeg har bare lagt inn et bilde av to av slektningene hans nederst i bloggen. Selv synes han det er morsomt å gjemme seg mellom gamle garnnøster, i kyllingforkledning eller inni en regnjakkehette. Men stadig flere har sett ham. Har du?

Jeg samler på fortellinger om Dragemøter, og blir glad om du sender din til jorun.hovland@gmail.com.

Ingen kommentarer: